Popular Posts

 

vineri, 10 septembrie 2010

Nu-i asa ca nu stiai nimic despre Toshiba ?



Odata cu lansarea de catre eMAG a HotBrands.ro, m-am gandit ca e o ocazie buna sa discutam despre perceptia brandurilor de laptopuri in randul consumatorilor din Romania.

La finalul anului 2008, Toshiba a efectuat un studiu de piata romaneasca in care masura perceptia consumatorilor referitoare la brandurile de laptopuri. Prima concluzie a fost ca brandul Toshiba este in primele 3 branduri de laptopuri ca awarness spontan, Ceea ce e curios insa este ca primele 2 branduri clasate au fost Sony si Samsung ( ultimul nu avea la momentul respectiv gama de laptopuri in Romania ). De aici tragem concluzia ca brandurile cu game de produse in toate segmentele consumer electronics, beneficiaza de un awarness sporit.

Asta nu inseamna insa ca sunt si acceptate sau luate in considerare la momentul achizitiei. Cand intram in detaliu, chestionati despre intentii de cumparare, Toshiba preia prima pozitie in preferintele consumatorilor romani, cu un plus in randul expertilor in tehnologie.

Un alt fapt interesant a fost ca 96% din respondenti care detin laptopuri Toshiba s-au declarat satisfacuti de acest brand, fiind de asemenea singurul brand fara nici un procent de clienti nesatisfacuti.

La final cele 3 puncte forte ale brandului Toshiba percepute de consumator in urma studiului au fost : Calitatea, Fiabilitatea, si Inovatia.

Ca majoritatea studiilor de piata, si acesta a masurat perceptia consumatorilor. Perceptia este totusi un lucru sensibil. Ea exista, poate fi masurata, dar in foarte putine cazuri putem afla cum s-a format ea. Putem estima doar ca perceptia vis-a-vis de un brand este formata dintr-un cumul din experiente personale, recomandari ale persoanelor de incredere, diverse publicatii online/offline, publicitate, comunitati, etc. In general insa , consumatorul nu constientizeaza la nivel logic datele in urma carora si-a format perceptia despre un brand sau altul.

In acest articol as vrea sa detaliez un pic o parte din acei factori care au facut din Toshiba unul din cele mai importante branduri pe categoria laptopuri si nu numai, si sa va arat cat de putine stiati despre Toshiba. Sunt lucruri importante pe care ar trebui sa le cunoasteti care stau la baza increderii voastre sporite in acest brand de laptopuri.

Corporatia Toshiba – O istorie de 130 de ani

Va vine sa credeti sau nu, Toshiba isi are inceputurile la 1875. Se ocupa atunci tot de IT&C, si mai exact partea de comunicatii. In 1875 Toshiba a deschis prima fabrica de echipamente telegrafice. De atunci compania si-a diversificat activitatea, si a ajuns una din cele mai inovative corporatii pe plan mondial. Enumar doar cateva dintre “Toshiba’s Firsts” :
1890 – Manufactured Japan’s first electric incandescent light bulbs

1895 – Produced Japan’s first induction motors

1921 – World’s first double coil electric bulb

1959 – Developed Japan’s first microwave ovens

1959 – Launching world’s first video tape recorder

1979 – World’s first optical storage device ( ancenstor of today’s DVD Player )

1984 – Inventing flash memory !

1985 – Developed Japan’s first transceiver device for HDTV systems.

1985 – Introduced world’s first laptop personal computer

1995 – Develops the technologies for the World First DVD Player

2003 – Develops the worlds first methanol battery

2004 – Launching the smallest HDD of 0.85” – certified by the Guinness Book

2006 – Introducing HD-DVD optical technology in the market

2008 – World’s first Quad-Core Cell Processor

Toshiba si-a extins de-a lungul timpului aria de productie si cercetare, si este prezent in acest moment in foarte multe domenii de activitate. De la centrale nucleare si lifturi de mare viteza, pana la laptopuri si echipamente medicale, electronice si electrocasnice, Toshiba este din ce in ce mai prezent in viata noastre. Cu totii stim ca Toshiba este unul din principalii producatori de laptopuri din lume. Stiati insa ca Toshiba este unul din cei mai mari producatori mondiali de semiconductori, hard-disk-uri si procesoare si memorii de tip flash ? Pentru asta si nu numai, Toshiba investeste peste 3 miliarde de dolari anual in tehnologie si cercetare.

Laptopurile Toshiba – un sfert de secol de experienta si inovatie

In enumerarea de mai sus am specificat faptul ca Toshiba a inventat laptopul. Acest lucru poate fi dezbatut, si in primul rand poate fi dezbatuta ideea de laptop. Laptopul este un concept, o idee de a tranforma PC-ul de atunci intr-un dispozitiv portabil si cu autonomie suficienta. In 1985 Toshiba a introdus in piata T1100 primul laptop sub forma de clamshell, cu ecran rabatabil, baterie incorporata, si o greutate de numai 4,1 Kg. E adevarat ca la acel moment existau pe piata calculatoare portabile, dar ele erau denumite de presa din acea perioada “luggageble computer”. Erau niste dispozitive, de peste 10 Kg, fara autonomie proprie, care totusi nu exprima conceptul de laptop asa cum il cunoastem noi azi.

De atunci, timp de 25 de ani Toshiba a reusit sa aduca mereu ceva nou in industria laptopurilor. In acest moment, majoritatea tehnologiilor prezente pe un laptop au fost lansate sau patentate de Toshiba. Incerc aici sa enumar cateva :

- Primul laptop cu hard disk

- Primul laptop cu procesoare 286, 386, 486, Pentium

- Primul laptop cu baterie de NiMH si cu baterie de Lithium

- Primul laptop cu ecran TFT

- Primul laptop cu CD-ROM, DVD- ROM, DVD-CDRW

- Primul Tablet PC

- Primul laptop cu tehnologii wireless ( Bluetooth si WLAN )

- Primul laptop cu procesor multimedia suplimentar ( Laptopul Qosmio pe care il gasiti si in oferta eMAG )

Acestea sunt doar cateva din tehnologiile lansate de Toshiba. Putem scrie pe acest blog cate un articol despre fiecare in parte. O concluzie insa reiese clar. De 25 de ani, Toshiba a invatat sa faca laptopuri. Un sfert de secol de experienta in constructia de laptopuri cu care absolut nici o alta companie nu se poate lauda in acest moment. Un sfert de secol in care Toshiba a inovat si a creat in aceasta industrie mai mult decat toate celelalte companii producatoare la un loc.

Spuneam la inceput ca modul in care s-a format perceptia de brand este foarte greu de masurat. De aceea am vrut sa detaliez acele lucruri mai putin stiute de catre publicul larg, factori insa care au dus brandul Toshiba pe primul loc in preferintele voastre. Sper ca v-am atras atentia mai mult asupra brandului Toshiba, si va asigur ca in articolele viitoare veti afla alte lucruri interesante despre Toshiba.

SURSA http://www.hotbrands.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu


Features-Content

Imbraca-te cu Originals.ro
 

New Posts

Bookmark and Share Ziarul

My Service

EDUKID.ro
eMAGazin | Template Petak Umpet © 2009 Gallery Template Ajah by ireng_ajah. Supported by Free Money Info and Product and Service